Voordat u overgaat tot de koop van een product of dienst is het verstandig goed uit te zoeken wat u krijgt en waar u recht op heeft. NIet alleen direct bij levering, maar ook over een aantal jaar.

Er komen (helaas) steeds meer bedrijven die snel geld willen verdienen, omdat de markt daar op dat moment om vraagt. Wij begrijpen dat een lage prijs aantrekkelijk is, maar vraagt u zich eens af waarom deze bedrijven dat kunnen doen?

Deze partijen kunnen goedkoper werken, omdat ze meestal vooraf al weten dat ze er mee stoppen voordat er klachten komen of er service geleverd moet gaan worden. Vaak komt u er dan achter dat het product niet doet wat u beloofd is of u heeft een probleem om garantie te claimen, als dat uberhaupt nog mogelijk is.

Uiteraard zeggen wij niet dat ieder bedrijf dat doet, wij verdedigen hiermeer slechts onze prijsstelling.

Het staat u volledig vrij welke keuze u maakt, als het maar een weloverwogen keuze is geweest.

Zoek een bedrijf dat langer dan 5 jaar bestaat en is aangesloten bij een branche-organisatie., zodat u weet dat dit een bedrijf is dat staat voor continuiteit en dat u ze, ook na 5 jaar, kunt aanspreken.

 

Wettelijke garantie

Een wettelijke garantie betekent dat u recht heeft op een goed product. Bij een defect product heeft u recht op reparatie of een nieuw product. Als het product binnen 6 maanden na aanschaf kapot gaat, moet de verkoper bewijzen dat dit uw 

schuld is. Na 6 maanden moet u bewijzen dat het niet uw schuld is.

 

Fabrieksgarantie

Een fabrieksgarantie is een garantie van de verkoper of fabrikant. Een afgegeven fabrieksgarantie is meestal voor een beperkte duur (1 of 2 jaar). Na de garantieperiode moet u bewijzen dat het niet uw schuld is.

 

Omdat u met de fabrikant geen overeenkomst heeft gesloten, kan de fabrieksgarantie beperkingen hebben. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u arbeidsloon of onderzoekskosten moet betalen als een product met garantie moet worden gerepareerd.

 

Voor alle producten die Aceve levert hanteren wij op het product de garantievoorwaarden van de fabrikant.

Voor de montage verwijzen wij naar de voorwaarden van onze branche-organisatie Uneto-VNI.

 

Een advies

Als u ontevreden bent over een product, meld dat altijd schriftelijk. Zo heeft u een bewijs. Mocht er een schade zijn ontstaan, dan dient u dat altijd schriftelijk te melden.

De installateur dient eerst in de gelegenheid te worden gesteld het probleem op te lossen.

Het is onverstandig het herstel door derden te laten uitvoeren en de rekening in te dienen, zonder dat u geprobeerd heeft tot een oplossing te komen.Dit kan ertoe leiden dat de kosten voor eigen rekening zijn.

  

Voorwaarden Bedrijven  Voorwaarden Consumenten Voorwaarden onderhoud